Aktiva arbetsdagar!

Högre kreativitet och lägre sjukfrånvaro är resultatet av rörelse på jobbet, men det är inte helt lätt att få till om man har ett arbete som inkluderar mycket stillasittande.

De flesta av oss är på jobbet en så stor del av vår vakna tid, så därför är arbetet en viktig plats för att få de muskelrörelser som vi behöver gjorda.

Mängder av positiva hälsoeffekter är kopplade till att få in mer rörelse under arbetsdagen, inte minst för vår hjärna som behöver regelbundna pauser för att fungera optimalt. Visste du att vi helst inte ska sitta mer än en halvtimme utan en bensträckare?

Rörelse och motion ligger oss på WLC varmt om hjärtat, vi har höj & sänkbara skrivbord, ett gym i anslutning till kontoret som öppnar upp för möjligheten att träna före eller efter jobbet samt lunchträna.

 Några enkla tips för att få till en aktivare arbetsdag:

 

• Anordna Walk - and - talk möten, ta med kollegor och anteckningsblock ut på en promenad i solen.

 

• STÅ UPP vid ditt skrivbord när du arbetar, höj gärna ditt skrivbord innan du går hem för dagen så att du enkelt kan starta nästa arbetsdag stående!

 

• Bensträckare, för vem behöver inte en promenad till kaffemaskinen emellanåt!

 

•Ta trapporna istället för hissen, gammalt beprövat knep för att få in lite extra motion i vardagen.

 

•Använd stegräknare, gärna i form av en klocka som kan hjälpa till med påminnelser om när det är dags att ställa sig upp.

 

•Gå eller ta cykeln till och från jobbet om du har möjlighet.

#HAPPYATWORK

62439757_706965886386543_2163084579831808000_n.jpg

 


Lediga jobb

Teamtailor

Karriärsida från Teamtailor